tisdag 9 februari 2010

exempel på slöseri med skattepengar i vårdmonopolets Landstings-Lunk!

Mejlade nyss några politikerbekanta följande:
----------------------------
Hej vännen!
tacksam för din kommentar till detta mitt mejl till min arbetsterapeut Anna vid Rehab Södermalm:

Anna!
såg ditt mejl nu.
oj, så du menar att vi ej längre kan mejlas, så att du därmed på fullt allvar anser det ska ta ÄNNU längre tid än FEM MÅNADER att få en redan utprovad dyna till rullstolen, TROTS att jag agerade hjälpmedelsexpert och REDAN I FÖRSTA MEJLET sep2009 de facto angav rätt order/artikelnr?

Hur rimmar denna din mejlvägran med politikernas mål om 24h-myndighet / IT i myndigheter? Måste rådfråga politiker jag känner?

Men alright, jag dammar av faxen och faxar även detta mejl - du har dock GLÖMT ange faxnumret ditt?

Du är ju min arbetsterapeut, vet jag ska ha sittdjp 50 - du har ju varit med i Kafka-processen då det tog ca TVÅ ÅR att få rätt innestol med RÄTT sittställning i (då de till slut gick med på datoravläsning insåg de att jag hade rätt och del, de gjorde först då som röda korsets sjukgymnast sa från början: vicair osv..). Hur mkt skattepengar slösades bort i onödan på detta?

Vore tacksam för bekräftelse på att du snabbt beställer ram enl mitt mejl igår (5 månaders väntan på dynan har ju bidragit till att S2 ramen slitits ut ännu snabbare -den S2 du vet beslutades jag måste ha för att själv komma i/ur sängen mm?

Hur går det med vicairdynan, ska den oxå behöva ta fem månader?

Med vänlig hälsning / Kindest Regards
Peter Cederholm
www.LazyBee.biz - Global Real Estate & Apartment Listings. Simple. Free!
som BostadDirekt fast gratis & trevligt | like Apartments com But Free & Fun :)

ph +46 (0)708 107944
email peter@cederholm.net

Swedish Health-Care is Sicker than Sicko! | För övrigt är jag TRÖTT på svenska vården där AVSAKNAD av Vinstintresse/sann konkurrens/"vårdcheck" SKAPAR oskälig väntan och tvingar den sjuke bort från arbete för att istället bli sin egen jurist, rehabexpert, hjälpmedelsmästare mm - se

[Swedish:] http://newsmill.se/artikel/2009/09/12/f-d-moderatpolitiker-vardens-problem-och-losning

[English:] http://www.cederholm.net/Swedish-health-care-sicker-than-sicko.htm

rent out apartments homes villas rentals sell houses real estate
www.LazyBee.biz
Since 1999 Global and free: Rent out apartments sublets rentals vacation homes. Hundreds of sublets mainly in Scandinavia, growing fast in Europe + up n' coming in USA and Asia.
Share

    from    Anna @sll.se>
to    Peter Cederholm
date    Mon, Feb 8, 2010 at 9:27 AM
subject    Ang: Re: fråga via BOSSE råd stödk.ctr Re: PÅMINNELSE DYNA BESTÄLLD 11 SEP DVS CA 5 MÅN SEN? Fwd: bådis beställn rulledynor
hide details Feb 8 (1 day ago)
Hej!
-Ok att din assistent hämtar dynan strax efter 14.
-Ja, artikelnumret stämmer.
(Lämnar med lapp med våra kontaktuppgifter till Rehab Södermalm, då jag framöver kommer att jobba mer med mottagningspatienter/handskador och inte kommer att kunna ta ärenden via mail.Det går bra att ringa på vår telefontid 10-12, eller läsa in meddelande på telefonsvararen övrig tid, så ringer den som har jouren upp dig).
Hälsningar från

Anna -distriktsarbetsterapeut
Rehab Södermalm
Tel:616 59 50

1 kommentar:

  1. Kafka-dimman tätnar! Nu är det fredag em den 12 feb. De har ännu ej beställt ramen som jag beställde i måndags, dvs för EN ARBETSVECKA SEDAN!?! Jag har ringt dem flera ggr, faxat dem medans de väntat i luren, förklarat saken för deras Katarina mm... De ville ha möte utan att förklara varför....... Tvingades nyss sända nytt fax,se nytt blogg inlägg:

    SvaraRadera